Творчий звіт

Учитель – це той же вчений,  але у
                           своїй особливій лабораторії,
                       де він, усебічно вивчаючи  учнів,
                        невпинно творить,    щоденно
                        веде пошуки  найдосконаліших
                       методів проектування доль і 
                                людських душ»

                                                                Б. Патон
У наш час з'являється все більше і більше охочих знати англійську мову. Вони розуміють всю важливість її вивчення. Вже не вважається таке прагнення лише даниною моді, а кожен замислюється про ті переваги, які дає знання англійської мови будь-якій культурній людині. Вивчення будь-якої іноземної мови розкриває перед нами нові можливості, робить багатшим наш духовний світ. Не дивно, що уроки англійської мови в школі є одними з найважливіших, та найважчих для опанування. А допомагають нам поринути в світ іноземної мови наші вчителі. Тож якими повинні бути вчителі англійської мови? Чому вони повинні  навчити своїх учнів? Вчителі англійської мови повинні бути не просто  вчителями,   а вчителями-дослідниками, які  працюють для пізнання, бо саме пізнання є мотиваційною основою будь-якої    діяльності.    Майстерність   вчителя - це досягнення його чи її учнів; їх моральний, соціальний, культурний розвиток, це відповідність якості їх знань вимогам навчальних програм, держстандартам, це якість їх підготовки до продовження  навчання або подальшої трудової діяльності.
Сучасні методики оцінювання вчителя іноземної мови висувають багато вимог. Мабуть, найбільш важливими серед них є такі, як:
ü комунікативна компетенція, а саме вміння вчителя та його готовність здійснювати спілкування (усне та письмове мовлення), його країнознавча підготовка, куль-тура мовленнєвої поведінки (уміння вислухати учня,уміле керування полілогом,  дискусією, доречна реакція на помилки учнів);
ü  мовна компетенція, а саме володіння фонетикою, граматикою, лексикою, які дозволяють навчати дітей спілкуванню хоча б у межах тем і ситуацій, запропонованих стандартом і програмою з іноземних мов;
ü  методична компетенція, яка передбачає вміння вчителя планувати свою педагогічну діяльність (у межах ро-ку, семестру); володіння широким спектром методичних прийомів, уміння адекватно використовувати їх відповідно до віку учнів і мети навчання, уміння орієнтуватись у сучасній методичній літературі, здійснювати вибір відповідних посібників та інших засобів навчання;
ü  соціокультурна компетенція, яка передбачає знання вчителем звичаїв, особливостей життя у країні, мова якої викладається, відповідність мовленнєвої поведінки та етикету носіїв мови.
Важливим фактором сьогодні є власне бажання вчителя досконало оволодіти своєю професією, мати адекватну самооцінку, займатися саморозвитком. Проте, згідно Мішеля де Монтена, французького письменника та громадського діяча, щоб навчити іншого, потрібно мати більше розуму, ніж для того, аби навчитися самому. Тож, вважаю, що бути вчителем у сучасній школі – це справжнє випробування, справжнє мистецтво.
Я постійно навчаюся та здобуваю нові знання, намагаючись реалізувати абсолютно всі ідеї під час проведення своїх уроків, постійно перебуваю у творчому пошуку, а тому мої пріоритети у викладанні час від часу змінюються. Проте  ніколи не відступлюся від свого педагогічного кредо:  «Треба любити те, що робиш і йти вперед крок за кроком».
Тож згідно цього правила я і відкриваю секрети англійської мови своїм учням. Адже, сьогодні англійська мова найпоширеніша мова у світі.
Англійська мова – це мова телебачення, комп’ютерів, Інтернету, наукових новинок, це можливість розширення свого кругозору.
Англійська мова – це ключ до успішного майбутнього.   В  умовах  сучасної   школи   вивчення англійської мови не повинно бути звичайним та буденним. Головне – викликати у дітей зацікавленість з першого уроку і намагатися підтримувати її протягом всього курсу навчання, перетворюючи звичайні уроки в рольові ігри, подорожі, маленькі шоу чи бесіди за круглим столом, контрольні роботи – у конкурси та змагання з духом здорової конкуренції, практичні роботи – у відпрацювання вивченого та застосування всього набутого у змодельованих ситуаціях, наближених до реального життя. Як відомо, діти починають вивчати іноземну мову з першого класу і продовжують поглиблювати свої знання аж до закінчення школи. Тому нам, вчителям англійської мови, доводиться варіювати свої методи роботи, змінювати свій стиль викладання відповідно до кожної вікової категорії.
  Зараз для мене незмінним правилом залишається робота над вирішенням методичної проблеми:  «Використання інформаційних  технологій  на сучасному  уроці  англійської  мови».
Інформатизація     освіти – один  з основних напрямів      процесу інформатизації, продиктований потребами   сучасного    суспільства, у якому головним рушієм прогресу є індивідуальний розвиток особистості. Вона має забезпечити впровадження в практику програмно-педагогічних розробок, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, вдосконалення форм і методів організації навчання.
Основною метою всіх інновацій в освітній галузі є сприяння переходу від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання. Успішність розв’язання цього завдання значною мірою залежить від мети використання комп’ютера в навчальному процесі, якості й можливостей програмного забезпечення та від того, яке місце посяде комп’ютер в системі дидактичних засобів.
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховний процес – це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа. Ні для кого вже не є новиною необхідність широкого застосування електронних засобів навчання  під час вивчення будь-якого предмету.
Це  не твердження, а практично догма, якої вимагає час. Адже вчителю у його прагненні зацікавити, сконцентрувати увагу учнів на вивченні свого предмету доводиться конкурувати з чудово організованим світом мас-медіа (телебачення,  мобільні телефони, ігрові приставки тощо).
Крім того, витрачаючи великі кошти на придбання комп’ютера для дитини з метою, насамперед , забезпечити нащадка гарним засобом навчання, багато хто з батьків не розуміє, що сам по собі комп’ютер – це своєрідна tabula rasa, яка буде виконувати лише ті функції, які у неї закладуть, тому дуже часто комп’ютер стає не помічником у навчанні, а потужною, часом – непереборною перепоною останньому, коли у дитини виникає ігрова або Інтернет  залежність.
Тому саме вчитель має виховувати бажання застосовувати улюблену іграшку для здійснення навчання.
Про  користь   комп’ютерних  технологій  в   процесі  навчання іноземної мови висловлюються О.Ісаєва, Г.Дегтярьова,    проаналізувавши       досвід застосування  комп’ютерних    методичних    систем   на    уроках   англійської  мови,   Н.  Вукіна    та  І. Якіманська  говорять про  високу  результативність  роботи,  якщо  є  тісний  взаємозв’язок  різних технологій  ( ІКТ   та  критичного  мислення).
Що ж таке ІКТ?
Технологія – це наука про способи розв’язання задач людства за допомогою технічних засобів.
Педагогічна технологія – це науково обґрунтована педагогічна система, яка гарантує досягнення певної навчальної мети через чітко визначений наперед   кінцевий результат.
      Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.
       Більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна технологія.  Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації,  засобом здійснення яких є комп'ютер.
       Інформаційні технології стають  потужним багато-функціональним       засобом навчання. Їх  використання привчає учня жити в інформаційному середовищі, сприяє залученню школярів до інформаційної культури.
        Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання.
      Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно?
 Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, тому набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіазасобів.
      Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше вчителям  важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер  з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким  чином,  щоб  задовольнити   індивідуальні    запити кожного учня.
Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації. Дуже важливо організувати процес навчання   так,  щоб  дитина  активно,  з      цікавістю  і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.
Допомогти вчителю у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних. Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.
Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона,  книги,  калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і найрізноманітніші ігри, сучасний комп'ютер, разом з тим, є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити. Такого партнера  їй  часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти її, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.
Застосування засобів ІКТ в системі освіти, перш за все, направлене на вдосконалення існуючих технологій навчання. Комп'ютерні технології підсилюють дослідницькі, інформаційно-пошукові і аналітичні методи роботи з навчальним матеріалом. 
      За допомогою комп’ютера як засобу навчання можна реалізувати програмоване та проблемне навчанням.   Програмне забезпечення дозволяє вчителю – предметнику  знайти свій підхід до викладання предмета. Використання    навчальних програм є дуже ефективним методом навчання, якщо  він поєднується з традиційними методиками, а вчитель займає активну позицію та при необхідності стає проміжною ланкою між комп’ютером та учнем під час практичних занять.
        Використання інформаційних технологій на уроках англійської мови може відбуватися різними способами,      це    залежить від низки факторів, найважливішими з яких вважаю такі: потреби конкретного уроку, рівня володіння різними програмами та наявністю програм.
В останні роки одне з провідних місць у педагогічній практиці починають займати електронні підручники. Увага до них небезпідставна, оскільки в них комплексно акумульовані різноманітні функції, окремо притаманні іншим засобам навчання. Варто зазначити, що в зарубіжній практиці вже тривалий час ці засоби активно використовуються, у тому числі й для навчання іноземних мов. У вітчизняній педагогічній науці також з’являються дослідження, пов’язані з використанням електронних навчальних матеріалів. Проте, зазвичай, вони стосуються лише окремих аспектів навчального процесу або окремих тем навчальних курсів.
На сьогоднішній день багато учнів мають комп’ютери та використовують їх як засіб навчальної діяльності. Також значна кількість шкіл України забезпечена комп’ютерними класами. З цього можна зробити висновок: використання інформаційних технологій, а саме електронних    підручників у навчальному процесі вже є необхідністю.
Основне  призначення   електронного     навчального комплекту з  іноземної мови,  як і друкованого, - навчити учнів іншомовного спілкування. Пріоритети відда-ються вправам і завданням, які безпосередньо сприяють формуванню умінь і навичок усної та писемної форм комунікації. А це вимагає спеціальної організації навчальної діяльності.
У роботі з друкованим підручником, зазвичай, пріоритетним виступає зоровий аналізатор, за допомогою якого учень сприймає інформацію: вправи, тексти, діалоги тощо. У електронному підручнику акумульовані  можливості забезпечити учня  саме тими видами навчальної діяльності, які сприяють залученню і використанню різних аналізаторів для ефективного засвоєння навчального матеріалу (слухового, зорового, мовленнєво-моторного і рухового). А з психології відомо, чим більше аналізаторів бере участь у вивченні навчального матеріалу, тим він ефективніше і краще засвоюється. Цей чинник свідчить про переваги електронного навчального засобу.
Як уже зазначалось,  ЕНМК забезпечують формування в учнів навичок і вмінь у чотирьох видах мовленнєвої діяльності. У зв’язку з цим їх змістом передбачається навчання письма, у тому числі  формування графічних і орфографічних навичок. Для цього використовуються відповідні вправи. Якщо у друкованих підручниках завдання для вправ пред’являються у писемній формі, і учень, прочитавши їх, виконує відповідні операції та дії, то в електронних підручниках такі завдання  подаються звуковою формою, тобто голосом. Окрім того, використовуються також деякі подані  інструкції, які сприяють усвідомленому виконанню навчальної діяльності.
У  своїй   роботі   надаю   перевагу    використанню мультимедійних супроводів, адже мультимедіа - це сучасна комп'ютерна інформаційна технологія, що дозволяє об'єднувати в одній комп'ютерній програмнотехнічній системі текст, звук, відеозображення, графічне зображення та анімацію.
            Кожен із застосовуваних інформаційних компонентів має власні виражальні засоби та дидактичні можливості, що спрямовані на забезпечення оптимізації процесу навчання. Отже, очевидною є та роль, яка відводиться мультимедійним засобам навчання, що виникли з появою потужних багатофункціональних комп'ютерів, розвинених комп'ютерних систем навчання. Ще Я.А.Коменський у праці "Велика дидактика" писав: "...Все, що тільки можна, давати для сприймання чуттям, а саме: видиме - для сприймання зором, чутне - слухом, запахи - нюхом, доступне дотикові - через дотик. Якщо будь-які предмети можна сприйняти кількома чуттями, нехай вони відразу сприймаються кількома чуттями..."
           Працюючи над цією проблемою, я дійшов висновку,    що    у    класах,   де використовувалися мультимедійні технології, навчально-виховний процес      відзначався такими перевагами: краще  сприймався матеріал учнями, зростала їх зацікавленість (сучасного учня   дуже важко    чимось     здивувати, тим більше зацікавити), відбувалася індивідуалізація навчання, розвиток творчих здібностей (залучення школярів до створення уроків, проектів, презентацій), скорочувалися види роботи, що стомлювали учня, використовувалися різні аудіовізуальні засоби (музика, графіка, анімація) з метою підвищення активності дітей, уможливлювалося динамічне подання матеріалу, забезпечуються умови для формування самооцінки учня та його для  самостійної    роботи.                                                                                 
Використання комп’ютера  на уроках розширює мої можливості як учителя під час підбору матеріалу до уроку і форм навчальної роботи, робить уроки  яскравими   та    цікавими, інформаційно та емоційно насиченими.
            Наведу приклад використання ще деяких видів інтерактивних технологій навчання на різних етапах уроку, які я використовую у своїй роботі. Почну з роботи в парах. Ця технологія особливо ефективна на початкових етапах навчання учнів роботі у малих групах. Вона дає учням можливість поміркувати, обмінятися ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом. Робота в парах допомагає мені досягти дидактичної мети: засвоєння, закріплення, перевірки знань.
            У своїй практиці я використовую інтерактивну технологію "Мозковий штурм", що спонукає учнів можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, думку і передає мікрофон іншому учневі. Має право говорити лише той учень, у кого мікрофон. Відповіді не коментуються і не оцінюються.
Поряд з інтерактивними технологіями значну увагу я приділяю використанню проектних технологій у навчальному процесі. Робота над навчальним проектом – це практика особистісноорієнтованого навчання в процесі конкретної праці учня, на основі його вільного вибору, з урахуванням його інтересів.
            Хочу відмітити активність учнів під час виконання дослідницько - творчих проектів. Усі ці проекти мають заплановані результати, форму. Так, наприклад, у 7 класі під час вивчення теми "Travelling" учні творчо працювали над своїми проектними роботами. Вони підготували проекти своїх власних подорожей, яскраво оформили свої матеріали.
Звичайно ж, що у своїй практиці я постійно використовую різноманітні ігрові форми роботи на уроці.
У  нашій школі один кабінет ІКТ, у якому, на жаль,  немає інтерактивної  дошки,   наявність  якої  дозволила б учителю  ефективніше використовувати можливості мультимедіа. Та і не завжди є можливість провести урок у  комп’ютерному класі, адже уроки вчителів, що планують роботу з використанням можливостей кабінету  ІКТ  можуть збігатись у часі.
Тому інколи  доводиться залучати  до роботи власний ноутбук.  Та,  повірте, зацікавлені очі ваших учнів упро-довж  уроку і  фраза  після  дзвінка  «як  швидко  промайнув  урок»   знову  і  знову  надихатиме  вас  на  підготовку  і  проведення  занять  з  використанням  ІКТ.   
При  підготовці  до  уроку  з  використанням  ІКТ  не  слід  забувати,  що це  УРОК,  при  підготовці  до  якого  слід  пам’ятати,  що  комп’ютер    повинен  не  замінювати  вчителя,  а  лише  доповнювати  його.
 Комп’ютер  може  виконувати    функції: 
ü   джерела  навчальної  інформації;
ü  наочного  посібника;
ü  тренажера;
ü  засобу  діагностики  і  контролю.
При проектуванні  уроку використовую різні  програм-ні  продукти: Готові  програмні  продукти (енциклопедії,  довідники,  програми).  Пакет  Microsoft Office,  який  включає  у себе крім  відомого  всім  текстового  редактора  Word,  ще  й  систему  баз данних  Acces  і  електронні  презентації  Power Point.
Текстовий  редактор  Word  дозволяє підготувати роздатковий  та  дидактичний  матеріал.
Електронні  презентації  дають  можливість  при мінімальній підготовці  і  незначних  витратах  часу  підго-тувати  наочність  до  уроку.  Уроки,  проведені  за  допомо-гою презентацій  у   Power Point  видовищні  і  ефективні  в  роботі  над  інформацією.
            Інтернетресурси,  які   сприяють   спілкуванню  з  колегами,  обміну  досвідом,  а  значить  і  матеріалами,  які  можу  використовувати  у  своїй  роботі.
            Переваги  використання  ІКТ:
1.      Індивідуалізація  навчання
2.      Інтенсифікація   самостійної роботи учнів
3.      Зростання  обсягу  виконаних  за  урок  завдань
4.      Розширення  інформаційних  потоків при використанні  Інтернет
5.      Підвищення  мотивації  та  пізнавальної активності  за  рахунок  різноманітності  форм  роботи:  поставиш  вірно  пропущені  літери,  дасиш  відповіді  на  поставлені  запитання  -  відкриєш  картинку  чи  почуєш музику  тощо.  Такі  заняття  викликають  у  ді-тей  емоційний  підйом,  навіть  слабкі учні  охоче  працюють  з  комп’ютером.
6.      Інтегрування  звичайного  уроку  з   комп’ютером дозволяє  частину  своєї     роботи  перекласти   на  ПК .
Але,  поряд з  плюсами, виникають і  різні проблеми  як  при підготовці  до  таких  уроків,  так  і  під  час  їх  проведення.
Недоліки  та  проблеми  застосування  ІКТ:
1.      Велику  кількість  часу  потрібно  для  підготування  уроку  з  використанням  ІКТ.
2.   Недостатня  комп’ютерна  грамотність  як  учнів,  так,  часто,  що  гріха  таїти,  і  учителів.
3.      Не  вистачає  комп’ютерного  часу  на  всіх.
4.   При  недостатній  мотивації  до  роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку  характеристик  ПК.
5.   Фінансова  неспроможність  сільської  школи,  яка  самотужки  вирішує  проблему функціонування  Інтернету   у  її  стінах,  забезпечити  постійний  доступ  до  глобальної  мережі,  аби  користуватись  нею   як  джерелом  отримання  інформації.
6.      Існує  ймовірність,  що,  захопившись  застосуванням  ІКТ  на  уроках,  учитель  перейде  від  розвивального  навчання  до  наочноілюстративного.
Реалізація  методичної  теми  здійснюється  в  кілька  етапів:
І етап  (6-7кл.)
-           Розширення  пізнавальних можливостей учнів.
-           Формування  навичок  самостійної  роботи  з  комп’ютером  з  огляду  на особливості  вивчення  предмету.
-           Зростання  інтересу  учнів  до  вивчення  англійської   мови.
ІІ  етап  (8-9 кл.)
-           Виховання  в  учнів почуття  відповідальності  за  виконану  роботу.
-           Формування  стійкої  мотивації  в  учнів  до самостійного  пошуку.
-           Розвиток  критичного  мислення,   уміння аналізувати,  порівнювати інформацію, отриману з  різних  джерел.
ІІІ  етап  (10-11 кл.)
-           Розвиток уміння  захищати  свою  позицію.
-           Формування  стійких  умінь  і  навичок.
-           Оригінально  розв’язувати навчальні завдання.
-           Розвиток  уміння  аргументовано   захищати свою    позицію.
-           Вільне  володіння  навичками  виконання  поставлених  завдань.
 Результативність
На  І  етапі   роботи  над  методичною  темою  для  порівняння    взяла  різні  уроки   у  одному  класі  (7 кл.) (з  використанням  ІКТ,  і  де  ІКТ-навчання  не  застосовувалось)  і  провела  аналіз  результативності  використання  мультимедійного  супроводу  навчального  заняття  із англійcької мови.  Дійшла  висновку,  що  урок,  проведений  з  ІКТ-технологіями відзначився  такими  перевагами:
-           матеріал краще  сприймається;
-           забезпечуються  умови   для самостійної  роботи  над  отриманням   знань,  самооцінки  учня;
-           відбуваються позитивні зміни в якості знань:
-           підвищується  мотивація  до  вивчення  предмету.
Досвід :  «Використання   інформаційних технологій  на  сучасному  уроці  англійської мови»   може бути використаним у практиці вчителів   за умови:
1.      знання вчителем теорії питання, основних ідей технології, методики викладання, вікових та психологічних особливостей учнів;
2.      достатнього рівня ІКТ-компетентності  педагога;
3.      бажання творчого підходу щодо вирішення проблем якісного навчання школярів в умовах інформатизації освіти.
 Отримані позитивні результати переконують в тому, що робота по створенню і впровадженню дидактичних засобів з використанням ІКТ на уроках англійської мови  має бути продовжена.
У  майбутньому планується:  
1.      розробити методичні рекомендації щодо проведення уроків англійської мови з використанням ІКТ;
2.      поповнити банк авторських інтерактивних-комп’ютерних дидактичних ігор для використання на уроках англійської мови;
3.      підготувати методичні розробки системи уроків анг-лійської мови  у 5-11 класах з використанням мульти-медійних презентацій.
Тема: «Використання  інформаційних  технологій  на  сучасному  уроці  англійської мови» (Elementary level – Intermediate level)

Мета: показати впровадження особистісно-орієнтованого навчання шляхом застосування педагогічних інновацій, сформувати  життєво  необхідну  компетентність  - отримання  інформації  за  допомогою  ІКТ, підвищення   мотивації  досягнення максимальної  результативності   у  навчанні  через  створення   ситуації  успіху,  що  сприяє  повноцінній  діяльності  кожної  дитини.

Актуальність: англійська мова -  найпоширеніша мова у світі. Англійська мова – це мова телебачення, комп’ютерів, Інтернету, наукових новинок,це       мож-ливість  розширення свого  кругозору.  Англійська     мова    це ключ до успішного майбутнього. Вивчення будь-якої іноземної мови розкриває перед нами нові мо-жливості, робить багатшим наш духовний світ. Не дивно, що уроки англійської мови в школі є одними з найважливіших, та найважчих для опанування. В умовах сучасної школи вивчення англійської мови не повин-но бути звичайним та буденним. Тому вчителям англійської мови, доводиться варіювати свої методи роботи, змінювати свій стиль викладання відповідно до кожної вікової категорії та вимог сучасної освіти.
У зв’язку з інформатизацією освіти виникла необхідність  у  сприянні переходу   від механічного засвоєння учнями знань до формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання, навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації.
Запровадження інформаційно-комунікаційних технологій  у  навчально-виховний процес    це не данина моді, а необхідність сьогодення, оскільки більшість дітей ознайомлюються з комп’ютером набагато раніше, ніж це їм може запропонувати школа.
Актуальність даної проблеми  полягає в тому, що організація вивчення англійської мови є неможливою без використання ІКТ на уроках англійської мови і, тим самим, ставить перед вчителями завдання їх активного використання, що забезпечує краще оволодіння учнями матеріалу.

Ідея: застосування засобів ІКТ в системі освіти, перш за все, направлене на вдосконалення існуючих технологій навчання. Комп'ютерні технології підсилю-ють дослідницькі, інформаційно-пошукові і аналітичні методи роботи з навчальним матеріалом.
  Новизна роботи з комп‘ютером підвищує інтерес до оволодіння  знаннями, а також подання навчальних завдань за ступенем складності. Комп‘ютер дозволяє
позбутися однієї з головних причин негативного ставлення до навчання – відсутності успіху. Працюючи на комп‘ютері учень має можливість довести до кінця
вирішення завдання.
Ідея досвіду:
-           зробити навчання цікавим: для учня це означає посильним і успішно-результативним;
-           організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.

Об’єкт: пошук нових нетрадиційних форм і мето-дів навчання іноземної мови.
Предмет: інноваційний підхід до викладання інозе-мної мови через використання інформаційних техноло-гій.

Зміст: робота складається з теоретичної та практичної частин, які допомагають розкрити суть процесу використання   інформаційних  технологій  на  сучасному  уроці  англійської мови.

Теоретичні основи: Ряд сучасних вітчизняних нау-кових досліджень присвячено вивченню особливостей використання інформаційно-комунікативних  техно-логій    в  освіті.  Наукові праці Олійника В.В. присвяче-ні теоретико-методологічним  основам   дистанційної       освіти дорослих,   Кухаренка В.М.      теоретичним      та методичним засадам дистанційного навчання у ВНЗ та ЗНЗ.  Розробці, впровадженню та аналізу ефе-ктивності сучасних програмних педагогічних засобів присвячено праці Редько  В. Активно досліджуються  можливості використання мережі Інтернет при під-готовці та проведенні уроків Вовковінська Н., Калинд-рузь Л. (спілкування в мережі Інтернет), Анака В. (еле-ктронна пошта), Войченко О., Солопов А. (пошук у ме-режі Інтернет), Базурін В., Закомірний І. (створення веб-сайтів), Іштуків В.В. (ефективне використання локальної мережі в навчальному процесі), Данилова О., Манако В., Манако Д. (створення та використання му-льтимедіа).
Практичне направлення: учні мають бути готові використовувати ІКТ не лише для розваг, а й для пошу-ку та отримання інформації,   під час спілкування з ан-гломовними друзями в мережі Інтернет, відвідування англомовних сайтів, виконувати тестовізавдання в режимі он-лайн тощо.
Наукове обґрунтування досвіду
1. Богданов І., Сергєєв О. Школа сідає за комп’ютер (практична можливість та дидактична доцільність інформаційних технологій)// Відкритий урок. – 2004. – №1-2. – С. 18-20.
2. Вєтрова І., Вєрбенко В. Перше слово – «мама»,
 друге – “комп’ютер” // Відкритий урок. – 2004. –
  №1-2. – С. 49-51.
3. Грецька О.О. Використання електронних 
енциклопедій у навчанні іноземних мов // Іноземні мови. – 2002. – №2. – С. 38-40.
4.  Державний     стандарт    базової   і    повної
   середньої освіти (іноземні мови) // Іноземні мови. – 2004. – №1. – С. 3-8.
5. Киршев С.П. Компьютер как средство повышения эффективности учебного процесса / Киршев С.П., Киршева Н.В. // Труды ученых ГЦО-ЛИФКа: 75 лет: Ежегодник. - М., 1993. - С. 162-167.
6. Кужель О.М. Можливості використання  мультимедійних курсів у навчанні читання на по-чатковому ступені середньої школи // Іноземні мо-ви. – 2001. – №2. – С. 8-10.
7. Методика навчання іноземних мов у середніх  навчальних закладах / Колект. автор. під керівн. С.Ю.Ніколаєвої. – К., 1999. – с.142 -186, 318с.
8. Papert S. Mindstorms: Children, Computers and Powerful Ideas. - Bridhten, 1980. - p. 21-34.

Немає коментарів:

Дописати коментар