Мій виховний захід


Тип заняття: тренінг
Клас: 4
Тема: Справжній друг. Який він?
Мета. Довести до дитини важ­ливість слів «дружба», «товаришування». Виробляти в учнів правила товаришування, вчити їх розуміти один одного, аналізувати думки, вчинки своїх товаришів,  виробля­ти такі риси характеру, які допома­гають миритись, відповідально ставитись до своїх вчинків, жити в мирі та злагоді;
розвивати мовлення, увагу, вміння складати план дій, аналізувати думки, вчинки;
виховувати товариськість, доброту, бажання виручати товариша з біди, розкрити переваги добра над злом, щирості над хитрістю.

Обладнання: виставка малюнків «Я і мій друг», запис пісні,комп’ютер, мультимедійний проектор, іграшка, карта скарбів, сонечко із промінцями, малюнок моря, кораблики, прапорець, аркуші кольорового паперу паперу, ручки.



Хід заняття
1. Привітання.
2. Введення до тренінгу.
Мета. Ознайомити учасників із основними питаннями заняття, завданнями тренінгу.
- Дорогі діти! Сьогодні на нас з вами чекає незвичайне заняття. А допоможе мені провести його ось цей казковий герой, якого звуть Дружок. Він житель незвичайної країни Дружляндії, де живуть справжні друзі. Для вас   він приніс  найбільший скарб своєї країни. Проте отримати  його непросто. Дружок хоче перевірити вас, чи вмієте ви дружити, чи знаєте, який він – справжній друг?
(Тема «Справжній друг. Який він?» записана на дошці)

3. Знайомство.
Мета. Підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, хороший настрій, сприяти згуртованості групи.
- Ви знаєте, як звати нашого гостя, проте він не знає ваших імен. Давайте познайомимось з ним, на рахунок 1,2,3, кожен вголос промовить своє ім’я.
(Діти разом промовляють)
- Як ви думаєте, чи зрозумів Дружок, як кого звати? А чому?
- Треба говорити по черзі.
- Отже, під час нашого незвичного заняття-подорожі ми повинні дотримуватися певних правил. Тож перше, мабуть, правило – говорити по черзі.
Вправа «Мікрофон»
- А тепер по черзі промовимо  кожен своє ім’я, при цьому ще давайте назвемо свою найкращу рису характеру, щоб сподобатись Дружкові.
- Наприклад, мене звати Людмила Іванівна, я завжди стараюсь допомагати людям.
(Далі кожен по черзі бере в руки іграшку, промовляє ім’я, свою рису і передає далі)
- Що ж, тепер Дружок знає ім’я кожного із вас.

4. Складання правил тренінгу. Вправа «Сонечко».
Мета. Скласти правила поведінки під час заняття.
- У нас є перше правило – говорити по черзі. Проте я думаю, потрібно ще підібрати деякі правила щодо нашої співпраці під час сьогоднішнього заняття.  Давайте спробуємо відшукати їх на промінцях. Із них ми складемо сонечко, яке освітить нам правильний шлях до скарбу.  Виберіть промінці із потрібними правилами.
( На килимку в центрі кола знаходяться промінці з різними правилами. Діти вибирають ті, які підходять до заняття: не перебивати товариша, не боятись висловлювати свої думки, вислуховувати товариша до кінця, брати активну участь у розмові, бути доброзичливим, поважати думку товариша, говорити коротко. Діти називають по черзі правила, прикріплюючи до дошки промінці у вигляді сонечка.)
-Погляньте, яке яскраве гарне сонечко вийшло. Якщо ви будете дотримуватися цих правил, що є на його промінчиках, то наше заняття обов’язково буде хорошим і сонячним. 

5. Очікування.
Мета. Визначити сподівання й очікування від тренінгу.
- Що ж, з таким яскравим сонечком можна і помандрувати. Вирушимо від  «Берега надій».  Візьміть  кораблики і запишіть  на них те, чого надієтесь навчитись, дізнатись на сьогоднішньому занятті, або який би ви скарб хотіли отримати від Дружка.  (Діти записують на корабликах свої надії: Знайти друзів. Дізнатися, який справжній друг? Які є правила товаришування? Отримати скарб. Що таке дружба? Як перевірити справжню дружбу? Кого можна назвати справжнім другом? Що таке дружба? Більше дізнатись про дружбу. Зрозуміти, яким має бути друг? Чому в однієї людини багато друзів, а в іншої ні? Дізнатись про правила товаришування.
На дошці висить малюнок-плакат. Діти виходять і зачитують, перед тим,  як повісити на плакаті.)
6. Інформаційне повідомлення.
Вправа «Мікрофон». 
Мета. Ввести учасників тренінгу у тему; актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке дружба; створити визначення цього слова.
-  А чи знаєте, діти, що таке дружба?  Давайте спробуємо підібрати слова-родичі до цього слова.
(Діти передають прапорець із записаним на ньому словом  дружба і називають слова: товариськість, підтримка, взаємодопомога, взаємовиручка, співдружність, єдність, чуйність, співчуття, братерство, мир, допомога, злагода та ін..)
-          То що ж таке дружба?
Висновок. (запис на дошці) Отже дружба — це відносини між людьми на основі взаєм­ної довіри, взаєморозуміння, спільних інтересів, прив'язаності.
-          А з чого ж починається дружба?
(Діти передають прапорець у протилежному напрямку, придумуючи свій варіант: із посмішки, із веселого настрою, із допомоги, з веселої гри, з чесності, з разом проведеного часу, з шкільної парти, із того, що товариш виручив мене із біди, із веселої гри, з разом проведеного часу, із спільних захоплень, із приємних розмов.)
7. Вправа «Займи позицію»
Мета. Вчити висловлювати оцінні судження.
- Чи завжди ви погоджуєтеся з думкою товариша?
- А чи бувають випадки, коли ви думаєте інакше?
- А погодитесь ви з моїми  думками? Якщо так, то піднімайте руку.
1. Друг – це той, з ким мені добре.
2.Мій друг дружить тільки зі мною.
3.Мій друг не може гратися з іншими, бо я ображуся.
4.Друг має бути сміливим і захищати мене.
5.Друг завжди робить те, що я хочу.
6.Друг завжди поруч зі мною.
7.Друзі ніколи не сваряться.
8.Друг завжди допоможе в біді.
9.Я не дружу  з тими, хто негарний.
(Якщо думка дитини не збігається  з  думкою більшості, треба заслухати її думку.)
8. Вправа «Бінго»
Мета: Визначити такі риси характеру, які хотіли б бачити у друга.

- Чи добре мати друзів? Чому? Чи з усіма ви хотіли б дружити?
-          Якого друга ви хотіли б взяти із собою?
-          Давайте спробуємо його створити?
(Кожному учаснику дається аркуш паперу. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім без ножиців   «вирізати» фігурку «Бінго» - силует людини. Потім написати на різних частинах фігурки ті риси, які ви хотіли б бачити у своєму другові.)
Після того діти називають по черзі ті риси. На дошці в центрі запис «Справжній друг»
завжди зрозуміє веселий вируче з біди не насміхається
- Погляньте, який круг справжніх товаришів вийшов у нас.
-          А яких друзів потрібно остерігатися? 
(Хитрунів, брехух, задавак, задирак, забіяк)
9. Вправа «Гарячий стілець»
Мета: Швидко оцінити ситуацію, знайти вихід із неї.
-          Уявіть, що ви сидите на гарячому стільці. Швиденько спробуйте дати відповідь.
-          Як ти поведешся, коли...
... приятель двічі підвів тебе?
... друг робить тобі зауваження?
... товариш просить сказати неправду?
... коли товариш просить дати списати домашнє завдання?
... коли товариш просить   допомоги, а ти зайнятий?

10. Вправа «Продовж прислів’я»
Мета: Збагатити  знання учнів  прислів’ями про дружбу.
Діти отримують картки різних кольорів (жовтого  або зеленого), на яких записано початок, або кінець прислів’їв.
- На ваших картках є початок, або кінець прислів’я про дружбу. Давайте спробуємо їх скласти.
Хтось перший зачитує свій початок, а той, в кого є продовження, продовжує це прислів’я.
Дружба та братство – дорожче багатства.
Без вірного друга велика туга.
Дерево міцне корінням, а людина друзями.
Друга шукай, а знайдеш – тримай.
Нових друзів наживай, а старих не забувай.
Дружній череді і вовк не страшний.

11. Вправа «Впізнай мого друга»
Мета: Розказати про свого друга або друзів.
- У кожного із вас, мабуть, є свій друг або друзі, яких ви зобразили на своїх малюнках. А тепер спробуйте розповісти про них, не називаючи імен, а ми постараємось відгадати. Той, хто відгадає, той продовжить гру.
12. Гра «Так» чи «Ні»
- Тепер ми дізнались про ваших друзів. А ще зіграти хочеться мені із вам гру чи «Так», чи «Ні».

Коли вам краще жити,
Коли сміються діти?    (так)

А чи тоді, як всі кричать
І їм не можна ради дать?  (ні)

Бабусі допоміг хлопчина,
Він, діти, добра є  дитина? (так)

Тепер скажіть усі мені,
У сварці добре жити?  (ні)

А як немає забіяк,
Тоді усім прекрасно?  (так)

А як серця у всіх ясні,
То вам погано, діти?  (ні)

Співає хлопчик гарно так!
А вам подобається?     (так)

А як обличчя всі пісні,
Похмурі, злі, вам добре?    (ні)

Реве і трощить все чудак,
Це теж погано, діти?    (так)

Тоді іще скажіть мені,
Як діти б’ються, добре?    (ні)

Звичайно краще в мирі жити
І з усіма дітьми дружити,
Щоб всі веселими були,
У мирі й злагоді жили.

-  Я думаю, що тепер кожен знає, який він справжній друг. Тож давайте жити дружно, як казав герой мультика  - кіт Леопольд. Адже з друзями набагато краще.
- Ви показали на сьогоднішньому занятті, що вмієте дружити, тож Дружок з радістю віддає вам свій скарб. Давайте подивимось, що там у цій чарівній скрині?
(Діти відкривають «скриню», в якій лежить велике серце із надписом «Дружба – найбільший скарб»
- Чи погоджуєтеся ви з цим? Ми знайшли хороший скарб. Я думаю, що кожен з вас зрозумів це.

13. Рефлексія.
Мета: Перевірити очікувані результати, чи досягли бажаного.
- Підходить до завершення наше заняття.  Чи досягли ви того, чого очікували? Давайте поглянемо.

(Діти підходять до своїх корабликів і зачитують свої очікування від уроку та висловлюють думки чи збулися вони.)

- Дорогі діти! Будьте чемними, дружними, поважайте один одного, виручайте з біди. Щоб усім жилося весело й цікаво. Дотримуйтесь прислів’я: «Один за всіх, і всі за одного» . І  знайте, що: «Дружба – найбільший скарб».



Всі разом «Давайте жити дружно»







Немає коментарів:

Дописати коментар